home_hover home mail_hover mail-small_hover mail-small mail activities_hover activities cancel check_hover check chevron clock close_hover close comment days edit_hover edit-small edit external_hover external facebook_hover facebook information_hover information link_hover link logout_hover logout mute_hover mute pause_hover pause plus radiocheck report_hover report reporters_hover reporters search share-bottom share-right sponsors_hover sponsors supporters_hover supporters-small supporters tag-right_hover tag-right updates_hover updates user_hover user volume playbutton
Gouden momentjes
Edukans Actieplatform
Woensdag 16 oktober ’19 Onze ‘gouden momentjes’ van vandaag: Ingrid: Mijn gouden momentje was dat mijn twin (Surinaamse collega) het&n...

Gouden momentjes

Woensdag 16 oktober ’19

Onze ‘gouden momentjes’ van vandaag:

Ingrid: Mijn gouden momentje was dat mijn twin (Surinaamse collega) het  aandurft om morgen in groepjes te gaan werken.

Nienke: Vandaag heb ik voor het eerst een les mogen geven waarin ik het samenwerken, differentiëren en actieve werkvorm heb laten zien.

Femke N.:  De leerkracht van groep 3 heeft vandaag een werkvorm die we gisteren bij de workshop hadden laten zien zelf in de klas gedaan. Hierbij werd ik ook spontaan betrokken en deed ik zonder aarzelen mee.

Janne: Ik heb lesgegeven over een klok en de juf wil dit morgen ook toe gaan passen. Ook vond ik het een goud momentje dat ze de aangeboden werkvorm van gisteren ( goed/fout en mix & koppel) gelijk toepaste.

Femke M.:  Mijn gouden momentje was dat we samen het spel mix & ruil met rekenen over de tafels gedaan hebben.

Jamilla: Ik vond het fijn dat een van mijn groepsgenoten na een mindere dag vandaag een goede dag had.

Marleen:  Mijn gouden moment was de les mix & ruil en dat mijn twin hier heel enthousiast over was.

Titia: Dat mijn twin mij het gevoel geeft dat ze heel veel van mij kan leren en ook graag wil leren. Maar een ander goud moment is dat ik me zo thuis voel in de worldteachergroep.

Annemieke: Het enthousiasme in de nabespreking van de Surinaamse collega’s over de werkvormen die ze nu vandaag zelf uitgeprobeerd hebben naar aanleiding van de workshop van gisteren.

Hanneke: Ik kwam in een groep en daar waren kinderen aan het tekenen over vrede. De kinderen begonnen spontaan te zingen en hadden daar heel veel plezier in. Echt en gouden moment!

Simeon: Dat ik mijn Surinaamse collega een actieve werkvorm (placemat) heb laten zien om vervolgens het  gesprek aan te gaan met de kids.

Hester: De brasa die ik kreeg van de schoolleiding. Oh, nee toch niet. Het was toch het M&M moment (meditatief moment) met M&M eten.

Floor: Het zien dat we zo samen aan het bouwen zijn aan passende manieren om aan te sluiten bij onze Surinaamse collega’s.

Jacqueline: Dat de juf na de aangeboden werkvormen van gisteren, zag dat er kinderen waren die eerder in het schooljaar nog niet zoveel gezegd hadden.

Kayleigh: We gisteren actieve werkvormen (goed / fout - staan / zitten) hebben aangedragen en dat mijn twin, dat vandaag gelijk heeft toegepast op haar eigen manier.

Arianne: De vraag van mijn Surinaamse collega of we als ik na twee weken weg ben, toch contact kunnen blijven houden.

Lonneke: Mijn gouden momentje was vanochtend toen we aankwamen en er een aantal meisjes om me heen vlogen die klapspelletjes wilden doen. Even een moment met de kinderen naast al het overleg met de schoolleiding. 

Inge:  Het is één groot gouden moment!

Groetjes namens de Suriname groep,

Arianne & Simeon  

Media bij bericht (3)

Reacties (3)

  • Marjonijn
    2 jaar geleden
    Leuk om zo een beetje tree kunnen meekijken!

    Reactie rapporteren

  • Hanneke
    2 jaar geleden
    Wat mooi om te lezen over wat jullie allemaal meemaken! Bijzonder hoor!

    Reactie rapporteren

  • Hilma
    2 jaar geleden
    Wat ontroerend om jullie gouden momenten te lezen.

    Reactie rapporteren

Reactie plaatsen