home_hover home mail_hover mail-small_hover mail-small mail activities_hover activities cancel check_hover check chevron clock close_hover close comment days edit_hover edit-small edit external_hover external facebook_hover facebook information_hover information link_hover link logout_hover logout mute_hover mute pause_hover pause plus radiocheck report_hover report reporters_hover reporters search share-bottom share-right sponsors_hover sponsors supporters_hover supporters-small supporters tag-right_hover tag-right updates_hover updates user_hover user volume playbutton
Een zonnige dag
Edukans Actieplatform
Dinsdag 22 oktober Ook deze dinsdag begint de dag in de stralende zon met het ochtendritueel. De vlag wordt gehesen en het volkslied gezong...

Een zonnige dag

Dinsdag 22 oktober

Ook deze dinsdag begint de dag in de stralende zon met het ochtendritueel. De vlag wordt gehesen en het volkslied gezongen. Op maandag wordt er geld verzameld door de kinderen voor extra onderhoud aan de school. Onder gejuich worden de bedragen genoemd en bekers uitgereikt.
De klas die het meeste geld heeft opgehaald ontvangt de wisselbeker.
Daarna vertrekken we ieder naar onze eigen groep en twin leerkracht. 

 Jacqueline heeft koorts en blijft vandaag “ thuis”. Fijn om te merken dat de Surinaamse collega’s haar direct missen en vragen waar ze is. We moeten haar van iedereen de groeten doen en beterschap wensen.
In leerjaar 4 maakt Femke samen met haar twin een nieuwe klassenindeling om zo coöperatief leren te stimuleren. Daarnaast wordt het stoplicht geïntroduceerd met als doel afspraken te maken met de leerlingen over stemvolume en werkhouding. 

Ook worden er tijdens de lessen verschillende energizers toegepast zoals het spel ‘de juf zegt’. Na de energizer gaan de leerlingen weer actief verder met de les. Het is mooi om te zien dat de leerkracht gelijk aan de slag gaat met de verschillende energizers en deze gedurende de lessen toepast. 

 Hester gaat in gesprek met de juffrouw van de mediatheek. Zij geeft naast lessen leesstimulering ook taallessen en haalt haar inspiratie uit de kinderbijbel.
Daarnaast heeft Hester een gesprek met de stagebegeleider van het pedagogisch instituut. Deze mevrouw is vandaag op de school aanwezig omdat het de startdag is van vier stagiaires. De mevrouw vertelt enthousiast over haar beroep als opleider.  

Vandaag mag de directeur van de school de jaarbestelling ophalen. Dit zijn de boeken en verbruiksmaterialen. Als ze terugkomt is ze teleurgesteld. Er zijn niet genoeg boekjes. Wij bekijken de verbruiksmaterialen en realiseren ons dat dit bij ons anders gaat.   

Annemieke werkt samen met haar twin in groep 1 . Daar worden stappen gezet: meer bewegen en de leertijd zo effectief mogelijk inzetten zijn de focus punten voor deze week. Geweldig om te zien dat de leerkrachten meteen aan de slag gaan met de suggesties die zijn gedaan. Ook de hoofdkleuterleidster wil graag actief aan de slag met alle nieuwe geïntroduceerde werkvormen. Samen hebben wij veel plezier en worden er goede afspraken gemaakt. Zij wil graag in ieder klas dezelfde afspraken implementeren. 

We ronden de dag weer af samen met onze Surinaamse collega’s met een heerlijke lunch. Moe, verhit en voldaan vertrekken we naar onze accommodatie. 

Femke, Jaqueline, Hester en Annemieke

Media bij bericht (5)

Reactie plaatsen